.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از سوی هیئت رئیسه مجلس ؛
طرح تشکیل استان مازندران غربی اعلام وصول شد+ چند نکته
شمال نیوز : به جریان انداختن طرح استانی شدن غرب مازندران در این مقطع نگرانی ایجاد شکاف برای عملی شدن طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان را بیشتر می کند . ....
طرح تشکیل استان مازندران غربی اعلام وصول شد+ چند نکته

شمال نیوز : هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، طرح تشکیل استان مازندران غربی به مرکزیت شهرک نمک آبرود را اعلام وصول کرد.

به گزارش شمال نیوز، این اولین بار نیست که تشکیل استان جدید در غرب مازندران مورد درخواست قرار می گیرد اما طرح این موضوع در این سطح برای نخستین بار مورد توجه می باشد .

«شمال نیوز »در طول سال های گذشته بارها و بارها درباره استان شدن غرب مازندران دیدگاههای موافق و مخالف را منتشر کرده است و اکنون نیز قصد تکرار مکررات نداشته و فقط بصورت خلاصه و مفید به چند نکته اشاره می کنیم تا درخصوص این اتفاق مهم - هرچند در ابتدای راه - اعلام موضع کرده باشیم .

1- مردم غرب استان به شدت از نحوه خدمات رسانی به این منطقه گله مند هستند و در کمترین انتظار خواستار نگاه برابر مسئولان استان به غرب و شرق استان هستند و مسافت طولانی با مرکز استان را که به تبع آن غفلت برخی مدیران استان را بدنبال دارد از مهمترین دلایل مطالبه خود بیان می کنند .

2- به جریان انداختن طرح استانی شدن غرب مازندران در این مقطع نگرانی ایجاد شکاف برای عملی شدن طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان را بیشتر می کند . بدون تردید نمایندگان سمنان و برخی استان هایی که موافق انتقال آب خزر می باشند از دو تکه شدن مازندران سود می برند و با حمایت از این طرح هم در لابی های خود ممکن است دو نماینده غرب استان را با خود همراه و یا در خوشبیتانه ترین حالت ساکت کنند .

3- انسجام و یکپارچگی مازندران با اشتراکات فرهنگی و تاریخی مردم استان ضرورتی است که به هر صورت باید از آن دفاع کرد و کوچک شدن مازندران بزرگ که روزی گستره آن خیره کننده بود ظلمی بزرگ بشمار می رود .

در شرایطی که استان پهناوری مانند تهران به اندک سرزمینی چون گدوک جشم طمع دارد تا گستره خود را افزایش دهد ، چگونه باید به جدایی چند شهر بزرگ به مازندران به هر بهانه ای رضایت داد ؟

4- بدون تردید با توجه به آیتم های مورد نیاز برای استان شدن یم منطقه و فقدان این آیتم ها نظیر جمعیت و .... نهایی شدن این طرح  در مجلس و دولت دور از انتظار است اما باید مراقب بود تا با برجسته شدن این موضوع ، اتحاد موجود در مازندران برای مخالفت با طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان مه اکنون به زعم دولت در مرحله اجرا قراردارد خدشه دار نشود .

« شمال نیوز » در راستای طرح دیدگاههای کارشناسی موافق و مخالف استانی شدن غرب مازندران در روزهای آینده دیدگاههای مختلف را منتشر خواهد ساخت .



 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 آبان 1398
خوش بحال نمایندگان مازندران
مجلس دهم از ضعیف ترین مجلس ها بوده است.
romina 14 آبان 1398
اگه کردها به عثمانی ها نمی پیوستند الان حال روزشون این نبود اصلن ازاد راه چالوس برای همین داره زده میشه بزودی جنگلهاشون میشند ویلاها و مغازه های کوچیکشون ورشکسته چرا که مغازههای بزرگ ززنجیره ای جایشون رو میگرند مردواشون میشند سرایدار و راننده طرح بزرگی است که چند سال پیش رغم خورده تا سیستم جمعیت اجتماعیشون رو تغییر بده اگه با این شرایط فعلی جوانانتون نمی توانند براتونک اری انجام بدهند بدون با تغییر شرایط هزار برابر بدتر میشه چون این شهرهای کوچک دیگه استقلال سیاسیشون رو هم از دست می دهند نمایندگانی امروزه اینچنین داغ همچین موضوعی هستند دیگه چند سال دیگه باید برای اونها تبلیغات چی باشند توکل برهر غیر خدایی شکست است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.